Воскресенье, 25.02.2018, 05:05
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту

Категорії розділу
Блог директора школи [6]
новини сайта [1]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 12

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Головна » 2016 » Ноябрь » 4 » Як керівнику зберегти доброзичливі взаємини з підлеглими
22:47
Як керівнику зберегти доброзичливі взаємини з підлеглими
ЗАБЕЗПЕЧУЄМО ПСИХОЛОГІЧНИЙ КОМФОРТ / ВЗАЄМИНИ З ПІДЛЕГЛИМИ

Світлана СОБОЛЄВСЬКА, 
експерт з питань менеджменту, Житомир

Одним із чинників ефективної роботи будь-якої установи, зокрема й навчального закладу, є злагода в колективі. Утім керівник через напружений робочий графік доволі часто перебуває у стані стресу. Тож будь-які помилки підлеглих можуть викликати агресію, злість і, як наслідок, — необгрунтовану критику. Щоб і надалі працювати у дружньому колективі, варто розрізняти поняття «обгрунтована критика» та «образа», намагатися за будь-яких умов зберегти доброзичливі взаємини з підлеглими й водночас домогтися сумлінного виконання кожним працівником своїх професійних обов’язків

 

Кожен керівник прагне, аби підлеглі завжди дослухалися до його порад і не ображалися на критику. Утім, як свідчить досвід, доволі часто все відбувається абсолютно навпаки: спроби керівника щось змінити в роботі людей призводять до невдоволення з їхнього боку й суперечок, а критика — до взаємних образ і сварок.

Тож психологи радять керівникам у разі виявлення недоліків у роботі підлеглих послуговуватисяметодом зворотного зв’язку, за яким спілкування з підлеглим проходить у такі етапи:

  1. 1. надати змогу працівнику, до роботи якого виникли зауваження, висловитися першим, відтак уважно вислухати його та за потреби поставити кілька уточнювальних запитань, бути доброзичливим;
  2. 2. розпочати розмову з висловлення позитивної думки про працівника, спираючись на його високі професійні та особистісні якості, здібності, попередні успіхи;
  3. описати бажану поведінку працівника в ситуаціях, подібних до обговорюваної;
  4. перевірити, чи правильно працівник зрозумів висловлені зауваження та побажання щодо їх уникнення в майбутньому;
  5. 3. повідомити працівнику про заохочення, яке на нього чекає у разі хорошої роботи, та попередити про можливе покарання за невідповідну поведінку надалі.

Пропонуємо детальніше розглянути кожен із цих етапів на прикладі ситуації, коли педагог грубо відповів батькові учня, а той звернувся зі скаргою до керівника навчального закладу.

Вислухайте працівника, візьміть до уваги його позицію

Перш ніж критикувати підлеглого, надайте йому змогу висловитися. Це допоможе об’єктивно оцінити ситуацію щодо виконаної, погано виконаної або ж невиконаної ним роботи. Почніть розмову фразою на кшталт: «Я знаю, що вчора у Вас виник конфлікт з одним із батьків наших учнів. Розкажіть, будь ласка, як це трапилося та що насправді відбулося».

Слово «насправді» у цьому контексті дуже важливе. Позаяк, по-перше, вас не було поруч із працівником у критичний момент, тож вам ситуація відома лише з чужих слів, а педагог був її безпосереднім учасником. По-друге, потрібно дати працівнику можливість пояснити свій вчинок та спробувати відстояти свої погляди.

Поки педагог розповідає, необхідно уважно слухати, підтримувати його, за потреби ставити уточнювальні запитання. Так ви отримаєте детальнішу картину того, що і як відбувалося з позиції підлеглого. До того ж на основі цієї інформації ви сформуєте і власну думку. Відтак те, з чим ви згодні, можна використати як позитивний момент на початку розмови. А відповідно, те, із чим не згодні, надалі буде предметом обговорення.

Підтримайте працівника

+

Коли вдалося скласти повнішу картину події, необхідно висловити власну думку. На цьому етапі важливий так званий позитивний початок розмови. Розпочніть її, наприклад, з оцінювання позитивних вчинків або якостей, які підлеглий проявив у конфліктній ситуації. Якщо ж ви переконані, що нині похвалити його не можна, знайдіть інші приклади. Наприклад, пригадайте його попередні досягнення чи високі професійні якості тощо. Можливо, педагог користується авторитетом серед колег або завжди дослухається до зауважень. У такому разі можна сказати: «Мені дуже приємно, що Ви поважаєте правила роботи в нашому навчальному закладі і намагаєтеся їх дотримуватися».

Мета позитивного початку розмови — налаштувати працівника на лояльне сприймання побажань та зауважень керівника, а це безпосередньо залежить від його здатності об’єктивно оцінити позитивні якості підлеглого.

Запропонуйте працівнику алгоритм правильних дій на майбутнє

Позитивно оцінивши на початку розмови якості або вчинки підлеглого, перейдіть до обговорення того, що в його поведінці ви вважаєте неприпустимим. Тут важливо говорити не про те, як не має бути («щоб більше мені батьки на Ваше хамство не скаржилися»), а озвучити, як педагогові ліпше поводитися наступного разу у схожій ситуації («наступного разу, якщо батько чи матір не зрозуміли Вас з першого разу, тактовно повторіть свої слова, не вживайте малозрозумілі терміни»).

Описувати бажаний варіант розв’язання проблеми потрібно максимально детально. Фрази «поводьтеся пристойно» або «наступного разу будьте ввічливішою» можуть бути недостатньо зрозумілими. Тому ліпше сказати так: «Якщо батьки невдоволені, дозвольте їм висловитися, уважно слухайте і не перебивайте, будь ласка, ставте уточнювальні запитання, аби переконатися, чи правильно Ви їх зрозуміли. Не говоріть, що не можете допомогти, а пообіцяйте спробувати розв’язати проблему».

Перевірте, чи зрозумів вас працівник

Часто підлеглі бояться щось уточнити чи перепитати, аби ще дужче не прогнівити керівника, і як наслідок, через певний час знову повторюють помилку, якої припустилися раніше. Тому на цьому етапі важливо спокійно та доброзичливо поцікавитися, чи правильно зрозумів ваші рекомендації працівник, чи визнає він свою провину та чи уникатиме подібних ситуацій у майбутньому.

З огляду на зміст усієї розмови ліпше поставити запитання, що передбачають розгорнуту відповідь, наприклад: «Що з нашої розмови Ви зрозуміли? Як Ви діятимете наступного разу?» тощо.

Поінформуйте працівника про систему заохочень і покарань

Насамкінець поясніть працівнику, що припустившись помилки знову, він може бути покараний, наприклад, позбавлений премії, чи отримає догану. Варто точно вказати вид покарання, щоб підлеглий усвідомлював відповідальність.

Після цього попередьте педагога, що відповідальне ставлення до роботи та врахування побажань керівника не залишиться поза увагою та обов’язково буде винагороджено, наприклад, обрання кращим працівником місяця. Утім пам’ятайте, що заохоченням не може бути відсутність покарання.

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Уся розмова має бути беземоційною, спокійною, аргументованою. Адже повага керівника — один з найсильніших мотиваційних чинників для працівників.

З іншими принципами управління персоналом, про які в жодному разі не слід забувати керівникові, ознайомтеся у Додатку.

Практика управління закладом освіти | 9 Вересень 2016

Категорія: Блог директора школи | Переглядів: 51 | Додав: Віктор | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Ноябрь 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930

Годинник

Архів записів

Друзі сайту

Новополтавська ЗОШ © 2018